Wednesday 19 March 2014

Jatuh Cinta Dengan ESP

Assalamualaikum,

Ok, bagi yang belum kenal ESP, mesti tertanya-tanya, apa yang best sangat pasal ESP ni? Apasal semua orang sibuk promote dan nak makan ESP ni?

Haa..hanya mereka yang dah mencubanya je yang tau betapa bestnya ESP ni. Jadi, apa benda ESP ni yer??

APAKAH ESP - ENERGISING SOY PROTEIN ISOLATE POWDER?

ESP (Energising Soy Protein) Isolate Powder ni adalah protein dari jenama Shaklee. Ye, memang ada protein jenama lain di pasaran.

Lynn pun pernah cuba jenama lain sebelum ni. Tapi memang tak boleh lawan ke'best'an ESP Shaklee.




PRODUK SHAKLEE PERTAMA DICUBA

Sebenarnya, ESP adalah produk Shaklee pertama yang Lynn cuba pada Oktober 2013, iaitu 2 bulan  baby Irfan lahir.

Sejak tu lah Lynn dah jatuh cinta dengan ESP dan Shaklee. Badan memang rasa bertenaga walaupun meyusukan anak dan bekerja shift (12 jam setiap hari)

PENGGEMAR SUSU SOYA

Sebenarnya, Lynn ni memang peminat susu soya sejak zaman remaja lagi.

DULU, sebelum kenal Shaklee, Lynn suka minum susu soya dalam kotak. Masa tu saya suka sebab soya tu sedap je, tak fikir pun Soy GMO ke, gula terlebih ke dalam tu..huhu..teruk betul..

Alhamdulillah sekarang Lynn dah jumpa alternative soya yang lebih sihat & berkhasiat!! Tentulah Energising Soy Protein ESP!!



SEKARANG, inilah dia my favourite breakfast setiap pagi.

Memandangkan Lynn masih fully breastfeed Baby Irfan, Lynn minum MILO + ESP + NESTUM. Then SHAKE!!! 

Perghh...memang sedap giler!! Memang mengenyangkan sampai ke tengahari. Tapi Lynn masih ambil breakfast lain sama, bukan yang ni je. Hihi.

Kalau sehari tak minum ESP rasa tak lengkap hidup ini. Chewah..

KEBAIKAN ESP

Bagi ibu menyusu macam Lynn, bila minum ESP ni, badan rasa cergas dan bertenaga. Susu badan pun jadi semakin pekat dan baby cepat kenyang.

Ini kerana komposisi terbesar dalam susu ibu adalah protein. Jadi bila badan ibu cukup protein, susu yang ibu hasilkan pun lebih pekat dan berkualiti. Senang nak menyusu.

Baby pun happy, dan dapat membesar dengan sihat dan tembam, macam baby Irfan. Hehe.


Fateh at 7 months old.  Tengok tembamkan baby Irfan. Inilah Baby Shaklee kami :)

ESP juga boleh mengurangkan rasa lapar, jadi sangat sesuai untuk mereka yang ada Gastrik. Sebab tu lah ia jadi hot product pada bulan Ramadan.

Protein juga penting kepada mereka yang ingin kulit cantik dan tona kulit yang sekata. Protein adalah makanan sel.

Jadi sesiapa yang ada banyak parut jerawat hitam tu, kemungkinan besar adalah disebabkan kekurangan protein untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tu.

Oh ye, ESP Shaklee ni takde apa-apa perisa macam coklat ke, strawberry ke. Bukan sebab Shaklee kedekut yer. Tapi sebab nak mengekalkan keaslian soya.


NON-GMO (NON-GENETICALLY MODIFIED ORGANISM)


 
Yang paling istimewanya ESP Shaklee ialah, soya yg digunakan oleh Shaklee tidak diubah suai secara genetic. Ia dipanggil NON-GMO (Non-Genetically Modified Organism).

Daripada benih sehingga penyimpanannya, Shaklee hanya menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti. Mesti ada yang tanya, apa bagusnya kalau soya Shaklee ni Non-GMO?

Haa, ini ada kaitan dengan RUMOURS yang kata soya ni produk Israel lah, boleh menyebabkan kemandulan lah, soya penyebab kanser dan macam-macam lagi keburukan soya.

Harap bertenang yer. Sebenarnya yang ramai tak tahu, bukan soya menjadi penyebab keburukan ni. Tengoklah sejak berpuluh-puluh tahun dulu, orang Jawa makan tempe diperbuat dari soya hari-hari.

Kan sihat dah bijak je. Takde masalah pun walaupun makan soya hari-hari. Lynn sendiri adalah peminat tempe, penangan time praktikal Melaka dulu... Hihih..


KEBURUKAN SOYA GMO




Sebenarnya produk soya (GMO) ialah produk yang telah diubahsuai genetiknya sehingga serangga pun tak lalu nak makan.

Jadi production pun bertambah besar dan pengeluar dapat untung berlipat kali ganda. Sebab itu mereka boleh jual dengan harga yang sangat murah.

Pengubahsuaian inilah yang boleh menyebabkan allergy, toxin dan potensi kanser.

Malangnya yang menjadi mangsa adalah manusia yang tak tahu dan terus-menerus makan produk-produk GMO ni.

Sekarang ni memang banyak produk GMO di pasaran terutamanya soya dan jagung. So lepas ni kalau nak beli produk dari soya atau jagung, pastikan ia berlabel Non-GMO yer.

Jangan beli sesuatu produk tu sebab murah, sedap, or sebab nak dapat barang free. Hargailah kesihatan badan kita.

InsyaAllah dalam next entry Lynn akan terangkan dengan lebih lanjut kenapa kita perlu pilih produk yang Non-GMO berbanding produk GMO yang kebanyakannya lebih murah di pasaran. 


ESP IS THE BEST SOY PROTEIN IN THE WORLD

Alhamdulillah, memang rasa bertuah sangat sebab dapat menikmati protein dari sumber soya yang berkualiti tinggi. The best ever brand in the world.

Harga yang sangat mampu dimiliki. So no wonder la ESP ni selalu sold out dan ia menjadi hot item di kalangan customer-customer Lynn. Ia memang sesuai untuk Lelaki dan Wanita.

Jadi, cubalah segelas ESP hari ini, dan anda pasti sukakannya!! Buatlah pilihan bijak memilih protein dari sumber soya Non-GMO.

Ingat yer, soya dari sumber GMO memberi risiko penyakit berkaitan KANSER DAN ALLERGY. Hihi, saje bagi ayat penutup yg menakutkan.

Lepas ni sila check label tin soy protein masing-masing, GMO or Non-GMO? :)


PROMOSI ESP MARCH 2014!!




Dengan setiap pembelian Set Promo BELI 6 PERCUMA 1, anda layak mendapat
PENJIMATAN SEHINGGA HAMPIR RM400 !!!
(Terms and Conditions Apply)


1) SPECIAL MEMBERS' PRICE
2) FREE SHAKLEE MEMBERSHIP (Worth RM65)
3) CASH BONUS

terima kasih kerana sudi membaca....

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk dan berbaloi untuk anda dan keluarga, disamping menjana pendapatan 4 - 5 angka sebulan dari rumah? Hubungi Lynn untuk keterangan lanjut:-




* FREE CONSULTATION
* BEST PRICE and
* BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  !!

No comments:

Post a Comment