Friday 7 March 2014

Bisnes Terbaik untuk Pelajar

zaman sekarang umur bukab lagi menjadi halangan untuk seseorang itu buat bisnes sebagai side income secara part time ataupun part time. sekarang bila dengar pelajar dapat buat side income 3 - 4 angka sebulan sudah tidak pelik dalam masyarat sekarang. yer la.. nak buat bisnes bukan wajib ada kedai, bukan perlukan modal yang besar baru boleh start buka bisnes, yang penting mesti ade ilmu dan mentor yang tepat... orang kata modal besar tidak semestinya menjanjikan pulangan yang besar... silap - silap boleh rugi besar...

haritu saya berkesempatan untuk menghadiri seminar magnet dan kekayaan yang dianjurkan oleh Richworks Dr Azizan Osman. saya bersyukur sebab ada juga bangsa kita yang sudi berkongsi untuk menolong bangsanya yang lain. seminar yang saya sertai itu bertempat di Shah Alam Convention Centre dan ianya percuma. siap dapat buku free lagi. insyaAllah jika saya ada sedikit rezeki nanti saya akan join seminar beliau yang berbayar pula. nasihat saya untuk mereka yang ada nampak seminar sebegini dilangsungkan berdekatan dengan kediaman anda, pergilah kerana ianya percuma sahaja. pergi dan tadah telinga jer.

jana pendapatan melalui internet

mungkin ilmu yang disampaikan dapat kita gunakan kelak. analoginya begini jika pengail ikan ada kepakaran mengail ikan. jika dia sentiasa bagi hasil tangkapan ikannya kepada anaknya, mungkin anaknya dapat makan ikan tu pada hari tersebut sahaja tapi jika pengail ajarkan cara untuk mengail ikan kepada anaknya mungkin sampai bila-bila pun si anak masih dapat makan ikan tu. faham tak?

bangsa kita memang kena bangkit. sampai bila kita nak berada di dalam zon selesa a.k.a comfort zone. cuba lihat bangsa lain yang jauh kehadapan. memang sejarah lampau membuatkan orang kita ketinggalan jauh menerusi sistem pecah dan perintah. orang cina tinggal di bandar. orang india tinggal di kebun estate getah. orang kita berada di kampung. tapi sudah lebih 50 tahun lebih saya kira. takkan kita masih nak salahkan sejarah. sampai bila kita nak salahkan kerajaan dan nak harapkan bantuan dari kerajaan sahaja tapi kalau diri sendiri tidak mahu berubah perubahan memang tak berlaku. bangsa kita hanya pandai complaint sahaja. maaf jika bahasa saya kasar.

berbalik kepada seminar tadi. semasa dipenghujung seminar tersebut ada sesi soal jawab bersama Dr Azizan dibuka. lalu ada la seorang pelajar perempuan ni yang berumur 20-an bangun dan mengajukan soalan berbunyi apakah bisnes yang sesuai untuk seseorang pelajar itu buat. nasihat yang beliau berikan ialah cuba untuk buat bisnes kecil-kecilan. contohnya buat bisnes online yang langsung tidak memerlukan kos yang besar iaitu dengan menggunakan medium sosial facebook, twitter, IG, blog dan sebagainya. contohnya menjadi dropship sesuatu barang.

kenapa dropship? kerana ianya sangat senang. ianya tidak perlu mengeluarkan modal. kita hanya mengambil order untuk sesuatu barang dan akan diberikan komisen. tidak perlu susah payah sebab produk sudah ada cuma tinggal promosi sahaja. ye la. daripada online facebook dan buat benda yang tidak berfaedah, lebih baik buat benda yang menguntungkan diri sendiri dan membantu orang lain.

contoh yang terbaik ialah bisnes online shaklee. shaklee ialah produk supplements yang sudah lama bertapak di Malaysia. apa yang membuatkan ianya lebih senang sekarang ialah bisnes shaklee boleh buat 100% online hanya hujung jari sahaja asalkan ada internet.


KENAPA SHAKLEE?
- modal yang sangat rendah iaitu RM75 untuk semenanjung atau RM85 untuk sabah/sarawak untuk yuran keahlian shaklee seumur hidup.
- 100% online.
- takperlu pos barang. sebab Shaklee boleh tolong poskan direct kepada customers anda.
- takperlu jumpa orang pun takpe sebab 100% dibuat online. ambil order. payment dan pos barang. semuanya secara online.
- nama shaklee sebagai produk vitamin terbaik di malaysia sudah mula meniti di bibir-bibir rakyat malaysia. kadang-kadang orang yang akan cari kita untuk order.
- takperlu simpan stock.
- group bisnes yang supportive.
- shaklee supplement 100% natural. terbukti berkesan. terbukti selamat. terbukti semulajadi.
- MLM yang bertanggungjawab. tapi kita tak nampak macam mlm pun sebab tiada head-hunting, tak perlu beli stock, tak perlu cari orang bawah kita dan lain-lain. dalam shaklee, produk diutamakan sebab ahli shaklee bertindak sebagai pengedar shaklee bukannya agen mencari orang. rasa macam kelakar bila dengar cerita kawan-kawan yang pernah terjebak dengan MLM sebelum ini. ada yang pernah join SCORE-? contohnya, besar juga modal yang dia keluarkan untuk join bisnes tu at last produk langsung tidak diutamakan. apa yang difokuskan adalah cari orang. dalam shaklee, kalau buat sorang-sorang pun still boleh dapat 3-4 angka sebulan.

- saya rasa MLM shaklee antara MLM yang masih lagi bertahan nak dekat 20 tahun lebih di malaysia. kenapa? sebab sistemnya yang adil dan bukannya seperti MLM lain yang tumbuh seperti cendawan selepas hujan lepas tu hilang tanpa khabar berita. dalam shaklee. downline boleh jadi lebih hebat daripada upline jika berusaha bersungguh-sungguh.
- shaklee tawarkan banyak faedah contohnya 3 bonus utama. iaitu cash bonus, car bonus dan convention bonus.
- dalam group shaklee kami. amat ditekankan dunia dan akhirat. ni antara sebab terbesar saya join MLM shaklee. sebab tu anda tak pernah nampak leaders yang sudah berjaya dalam shaklee menayangkan bonus bulanan mereka secara terbuka di blog atau facebook. kalau 3-4 angka tu boleh tayang lagilah.(dalam kes ni saya terasa) haha. tapi bila dah 5-6 angka, memang tidak akan ditayang sebab atas faktor keselamatan dan lain-lain sebab. tak sama seperti MLM ataupun bisnes lain. selalu menjadikan income 5-6 angka mereka sebagai modal untuk orang join mereka. dalam shaklee kami tidak jual harapan.

dan banyak lagi sebab sebenarnya. tak larat saya nak taip. bagi mereka yang nak jadi dropship saya pun boleh. jadi dropship tidak perlu modal pun. segala details tentang dropship boleh baca di bahagian kanan blog saya. sekarang terpulang pada anda. anda mungkin tidak nampak lagi peluang bisnes dengan shaklee sebelum mencubanya. sama seperti saya dahulu. tapi bila dah nampak hasil, insyaAllah saya akan teruskan dan akan bertahan dengan shaklee.

shaklee produk semulajadi

mungkin orang kata, ahhh saya takperlukan duit sekarang. memang betul anda tidak perlukan duit. tapi harus diingat, duit bukan segala-galanya tapi segala-galanya memerlukan duit. mungkin sekarang anda tidak perlukan. siapa tahu esok lusa anda terdesak duit mahu minta dengan siapa? at least jika anda ada side income sedikit sebanyak dapat gunakan duit itu daripada meminta dengan orang lain. tangan yang memberi lebih baik dari tangan yang menerima.

apa-apa pun. sebelum join bisnes apa pun. pastikan anda ada ilmu dan mentor untuk guide anda dalam bidang itu untuk mengelakkan anda langgar dinding dalam buat bisnes. anda akan capai juga kejayaan itu tapi tempoh masanya lama sedikit jika dibandingkan dengan orang yang tahu short-cut buat bisnes iaitu berguru dengan orang yang sudah terbukti berjaya. selain itu, bisnes yang terbaik adalah bisnes yang modalnya rendah. kadang-kadang saya rasa nak gelak jer bila orang nak buat loan untuk start bisnes. pada saya cuba guna dahulu modal yang ada dan buat secara kecil-kecilan dan onlinekan bisnes anda itu. sangat rugi jika anda ada produk yang hebat tapi malu-malu nak jual a.k.a simpan kat rumah. sekarang dengan dunia IT dan internet hujung jari, anda akan jadi jauh lagi hebat dari orang yang buta IT.
terima kasih kerana sudi membaca....

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk dan berbaloi untuk anda dan keluarga, disamping menjana pendapatan 4 - 5 angka sebulan dari rumah? Hubungi Lynn untuk keterangan lanjut:-



* FREE CONSULTATION
* BEST PRICE and
* BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  !!

No comments:

Post a Comment