Tuesday 10 December 2013

Anak Sihat dan Pintar, Ibu Gembira

Anak Sihat dan Pintar, Ibu Gembira 

Memiliki anak yang sihat, bijak dan pintar merupakan impian semua ibu bapa dan sudah pasti kita akan gembira tentangnya. Namun, tidak sehingga anak-anak ini bersekolah ibu bapa tidak dapat "mengukur" kepintaran anak-anak melainkan hanya berdasarkan pemerhatian. Memberi nutrisi yang mencukupi untuk perkembangan fizikal, mental, kognitif dan psikomotor sangat penting untuk menghasilkan anak yang sihat dan pintar. Shaklee menyediakan beberapa makanan tambahan yang boleh membantu dalam perkembangan tersebut.

Supplement tambahan yang penting untuk anak anda adalah:-

1. Mealshakes
2. Lecithin
3. Omega Guard
4. B-Complex
5. Vita-lea for Children

Ok, jom kita lihat secara detail supplement apa yang boleh diberikan kepada anak anda yang pintar. Bayi berumur 12 bulan kebawah tidak digalakkan.



Meal Shakes
Merupakan minuman lazat yang mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting, 9 jenis asid amino perlu, tinggi kandungan serat, protin dan tinggi kalsium.

Kenapa ia perlu untuk anak anda?
1. Nutrien asas dalam tumbesaran kanak-kanak
2. Memberi tenaga secara konsisten
3. Menyokong sistem imun
4. Kekalkan kesihatan keseluruahan

Lecithin
Penting untuk tajamkan minda anak anda. Ia merupakan peransang bagi asetikolina-neurotransmitter yang bertanggungjawab untuk fungsi otak biasa termasuk daya ingatan.
Ia juga bertindak sebagai pengemulsi iaitu mengeluarkan lemak berlebihan dari badan, menghalang obesiti dan penyakit kardiovascular lain.

Omega Guard
Untuk kesihatan otak. Sangat diperlukan untuk fungsi otak sihat. DHA yang terkandung di dalamnya penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan meningkatkan komunikasi antara sel-sel otak. DHA dan gabungan-gabungan EPA telah terbukti memberi manfaat bagi kanak-kanak yang mempunyai masalah gangguan hyperactivity dan autisme.

B-Complex
Penting dalam membantu perkembangan kognitif. Merupakan sumber vitamin B yang mana ia membantu metabolisme, perkembangan kognitif dan pembentukan sel. Kekurangan vitamin B dikaitkan dengan fungsi kognitif yang rendah dan anemia.

Vita-Lea For Children
Membekal 19 vitamin dan mineral kepada anak anda. Menyokong tumbesaran sihat, menyokong tulang yang kuat dan menyokong sistem imun.



Sebagai ibu saya faham betapa tinggi harapan kita untuk anak-anak. Jadi saya yakin ibu2 di luar sana memang mencari supplement terbaik untuk anak-anak lebih-lebih lagi mereka sangat terdedah dengan makanan dan tidak bernutrisi dan tidak seimbang. Ini semua mempengaruhi tahap IQ dan pencapaian akademik anak-anak. 
Untuk dapatkan konsultansi percuma dan info lanjut sila hubungi saya ya... ce refer bawah...
 terima kasih kerana sudi membaca....
 
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk dan berbaloi untuk anda dan keluarga, disamping menjana pendapatan 4 - 5 angka sebulan dari rumah? Hubungi saya untuk keterangan lanjut:- 

* FREE CONSULTATION
* BEST PRICE and
* BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  !!
Lynn Yuskandar
Shaklee ID : 1065549
leeneren@yahoo.com
011 - 26518526 (Call, SMS, WhatsApp)

No comments:

Post a Comment