Monday 10 February 2014

selamat tinggal rambut gugur....



Assalamualaikum semua.....

lamanya tak berceloteh... rindu rasanya nak menaip...sori la lama tak keudara, tidak berkempatan... sibuk sikit sejak kebelangan ini...emm.. kali ini Lynn nak cerita pasal keguguran rambut yang Lynn hadapi sebelum ni... memang tension... siap kena perli dengan cik hubby lagi...mana taknya setiap tempat mesti ada sahaja rambut kelihatan.. kat ruang tamu la.. dapur la.. dalam bilik la..atas katil pun ada.... dalam bilik air jangan cakap la... nak.. nak kalau lepas shampoo rambut... memang banyak... luar biasa...  dan pengalaman Lynn dengan supplement zinc,shampoo serta conditioner (haha, bajet org nak tau..kihkih)... Rambut ni, penjagaan boleh jadi rumit, dan boleh jadi mudah. Untuk orang-orang yang rajin, dia akan selalu pergi shampoo rambut di kedai, contohnya Lynnlaa sbb suke kene keruk2 kepala. 
 



 Orang-orang yang rajin juga akan pakai minyak itu ini untuk rambut. Bagus sbnarnya tapi depends pada masing-masinglaa. Tapi hakikatnya, Lynn tak ada masa untuk jaga dengan hebat rambut that's why Lynn memang pergi saloon but always takde masa. Jadi, dari universiti Lynn memang kaki try segala jenis shampoo. Maklumlah, pakai tudung memang kena cari yang betul-betul sesuai dengan rambut.

Bila Rambut Gugur Mula Timbul?
Lepas bersalin memang akan ada period yang rambut gugur. Then, Lynn pon konon understandinglah bahawa itu period rambut gugur itu biasa masa bersalinkan Thaqeef. Sebab rambut gugur dengan hebat, bangun pagi sure bersepah atas lantai. Pantang pegang rambut sikit, berguguranlah rambut jatuh..  Adoi! Apa nak buat ni??? 






Jadi Lynn mula suspicious akan shampoo Lynn sekarang. Dah konfius rambut gugur disebabkan hormon lepas bersalin atau sebenarnya jenis shampoo yang salah? atau anak tengah musim main air liur--- kata org tua2la...

Lynn mula guna balik shampoo mahal yang dibeli dulu. (dalam toilet saya sahaja ada 3 jenis shampoo. Lepas guna dan tak berkesan, beli yang baru walaupun tak habis lagi. huhu). Guna shampoo mahal tak berkesan. Shampoo murah pon tak berkesan. Waktu shampoo rasa best, tapi lepas tu hancus!

Jadi, Lynn teringat ada sorang kawan yang memang guna shampoo Shaklee Prosante. Dia juga mempunyai masalah rambut gugur yang hebat. Dia kata Prosante tu bagus. Hmm, walaupun saya Shaklee Distributor dan pengguna Shaklee tegar, tapi Lynn pun sempat try lagi. Since tak tahan, Lynn beli juga akhirnya sebab tak tahan rambut gugur. Hu hu




 
Hasilnya??
Well well, first time guna dah rasa besttt! Warna shampoo tu jernih. Kawan Lynn cakap, shampoo yang warna nya tak jernih tu maksudnya banyak bahan kimia dalam tu. Jadi Lynn agak impressed bila tengok shampoo Prosante tu berwarna jernih. He he. Lepas tu guna sikit je dah cukup cover satu kepala. Kalau shampoo mahal yg Lynn beli tapi tak berkesan tu kena guna banyak. Kalau tak, tak cukup. Jadi dah jimat kalau guna prosante. Lagi satu yang best, lepas bilas, memang rasa rambut kesat dan berkilat. Wah wah gittew. Tak ada rambut pada tangan. Wallah!

Dan yang paling best, memang shampoo hari-hari dan rambut dah tak gugur and Lynn dapat rasakan Prosante tu kuatkan akar rambut lah. Tapi Lynn tak tahulah.... ke Lynn je feeling lebih...hehe Jadi sekarang Lynn memang stick to Prosante sahaja tanpa ragu. Best!

Kalau andapun nak mencuba kehebatannya, meh PM Lynn... let's share the experience together!!

terima kasih kerana sudi membaca....

Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk dan berbaloi untuk anda dan keluarga, disamping menjana pendapatan 4 - 5 angka sebulan dari rumah? Hubungi saya untuk keterangan lanjut:-



* FREE CONSULTATION
* BEST PRICE and
* BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE  !!







Lynn Yuskandar
Shaklee ID : 1065549
leeneren@yahoo.com
011 - 26518526 (Call, SMS, WhatsApp)




Testimoni lain:-
 



No comments:

Post a Comment